Wat kan een vanvoor-in-de-dertiger, braafjes getrouwd met twee kinders, nu voor belangrijks te melden hebben, vraag je je misschien af.
Terecht, de kans is klein dat deze weblog het wereldnieuws zal halen. Als je op zoek bent naar scoops en nieuwtjes, moet ik je dan ook teleurstellen. Het enige dat ik hier te bieden heb is een venstertje, op mijn leven, gedachten enzovoort.

24 september 2005

De Floere portemonnee

Deze post is overgenomen van mijn msn-space, ik heb'm er een paar maanden geleden eens opgegooid.

De Floere Portemonnee was een onderdeel van het Leugenpaleis (voor de analfabeten onder ons: da's de radioshow waaruit het Peulengaleis is voortgevloeid) waarin Bart Peeters in de huid kroop van Cas Goossens, eigenlijk een prehistorische versie van de Jos Bosmans-show :)

Heb m'n best gedaan om't uit te typen, 't is een mengeling van fonetische klanken, en toch een poging om het verstaanbaar te typen :) waarschijnlijk is't pas grappig als ge't hoort, maar goed :)

goeienavond dames en heren, goeienavond
welkom in de floere portemonnee
en we zijn hier ni serieus en ni hoogdravend
en aan het orgel, speelt eugène flagée

in het leven van ne mens, dames en heren
is het ni altijd alleen maar zonneschijn
en daarom willen wij elle amuseren
me een lieke en met een moppeke fijn

drinkt een goei sjat kaffe
bèt in ne pistolee
welkom bij de floere portemonnee

jaajaaaaajaaajaaajaa dames en heren, in de floere portemonnee
we gaan beginnen me een mop, de mop waarda we ieder week me beginnen, namelijk de mop van den indiaan.

er was is nen indiaan, en die ga naar z'n vrouw en die zegt: wijf zétem, want indianen zeggen altij wijf, wijf ga voor mij is nor de winkel en haalt is 10 bizons. allez, da wijf da teent naar de winkel, en da komt terug me zo'ne bruine papieren zak.

dien indiaan zegt, seg wijf wa is da hie na, ik vraag 10 bizons, en gij komt terug me zo'ne bruine papieren zak. waar zijn die 10 bizons??
zegt da wijf: die zitten in die papieren zak,
ma da kan toch ni! zegt dien indiaan
as ge ze goe oepvouwt wel! zegt da wijf
daarop pakt dien indiaan z'nen bijl
en hij kapt z'n been af!

ik weet nog een mop
't is ook een mop van nen indiaan, en dien indiaan, die huppelt op één been door de prairie, want da's eigenlijk nog dien indiaan van de veurige mop. en dien indiaan die komt nen belastingscontroleur tegen, en dien belastingscontroleur die zegt tegen dien indiaan: ee indiaan, wete gij woroem da krokedille, ni kunnen biljaaren?
nee, zee dien indiaan. zegt dien belastingscontroleur: oemda't just geregend ee! oe? zeet dien indiaan, ik heb vandemiddag toch stoofvlees gete! (applaus)
wacht, wacht wacht! dien indiaan wer z'n bijl, en kaptem z'n ander been deraf!
jaja, zegt dien belastingscontroleur, allee, ier is een kartonne does!
jaja, dames en heren, ge lacht nen beet af in de floere portemonnee!


euh, dames en heren, ik wil na gère een groet applaus voor twee gezusters, ze brengen u het liedjetrammelamelam, hier zen in de floere portemonnee de zusters gitanna.


wij stonden te wachten op de trammelamelam, ik schoot in vuur en vlammelamelam. ik stond daar met mijn lievelingeling, en de tram die deed van tingelingeling. en m'n hartje ging van bongelongelong, toen draaiden wij een tongelongelong. gij maakte mij zo blijelijelij, en de tram die reed voorbijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


ja dames en heren, ja

drinkt een goei sjat kaffe, en bèt in ne pistolee
ge luistert nor de floeren portemonnee

2 Comments:

At 12:31, Anonymous Anoniem said...

Super om dat stukje audio zo waarheidsgetrouw uitgeschreven te zien.

Ik heb het fragment op een verzamel cd van het Leugenpaleis en dit stukje is hilarisch.

Thanks!
Bram

onbenullig weetje: Ik verveelde me en google-de naar "ge lacht nen beet af". Don't ask me why :)

 
At 23:21, Blogger Unknown said...

Er bestaan dus nog mensen die die oude fragmenten van het Leugenpaleis nog LANG niet vergeten zijn...in ons gezin zitten ze in het collectieve geheugen 😊

 

Een reactie posten

<< Home