Wat kan een vanvoor-in-de-dertiger, braafjes getrouwd met twee kinders, nu voor belangrijks te melden hebben, vraag je je misschien af.
Terecht, de kans is klein dat deze weblog het wereldnieuws zal halen. Als je op zoek bent naar scoops en nieuwtjes, moet ik je dan ook teleurstellen. Het enige dat ik hier te bieden heb is een venstertje, op mijn leven, gedachten enzovoort.

26 oktober 2005

Het moeder-gen

Ik heb er al meerdere gesprekken over gehad, met onder andere Tim, en hoe meer de tijd vordert, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat er zoiets bestaan als het moeder-gen. De wetenschapper in mij steigert bij de volgende theorie, maar voor één keer: fuck de wetenschapper in mij!

Het moeder-gen raakt geactiveerd tijdens de bevalling. Het maakt je overbezorgd, zorgt ervoor dat je je kroost niet wil en kan loslaten, waardoor je ze soms bijna maniakaal gaat controleren. Je krijgt ook geheugenverlies, waardoor je vergeet dat je dingen al dertigduizend keer verteld hebt, en ze dus steeds opnieuw vertelt. Als mensen je daarop wijzen, word je boos. Niet alleen vertel je dingen steeds opnieuw, je hebt ook de vreemde nood om álles aan iederéén te vertellen. Alsof je geen doel meer hebt in je leven als je niet de helft van de tijd kan ratelen. Eén van je favoriete zinsnedes is bovendien: de zuster van de neef van de tante van ... Als mensen je daarop wijzen, word je boos.
Je wensen kunnen van de ene dag op de andere compleet omdraaien. De ene dag zeur je omdat je kind niet genoeg doet voor school, de volgende dag zeur je omdat hij/zij de hele dag op zijn/haar kamer heeft gezeten om te werken voor school. (Al vraag je nooit wat hij/zij de hele dag heeft gedaan, en negeer je de informatie als ze ongevraagd gegeven wordt.)

Herkenbaar?

Valt het op dat het de laatste dagen niet zo botert tussen mij en the mother-unit? Dit is zo'n dag dat ik wenste dat ik een studierichting had gekozen die ik alleen vijf dagreizen ver kon volgen, waardoor ik met geen mogelijkheid thuis kon blijven studeren. Nog maar vier jaar, dat is dan mijn schrale troost.

Sinds wanneer is word verification trouwens nodig voor het posten? Ah, okee, blijkbaar denken ze dat dit een spam-blog is... Ben ik te ijverig ofzo? Of zijn ze boos omdat ze niet begrijpen wat ik allemaal schrijf :)

4 Comments:

At 11:20, Blogger Filliberke Randall said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 11:20, Blogger Filliberke Randall said...

weet er nu eigenlijk iemand wat ze wou vertellen? :)

 
At 21:40, Blogger Endless Audacity said...

Ik begijp het in elk geval volkomen :p

 
At 16:12, Anonymous Linnie said...

Grijns ***evil grijns****

 

Een reactie posten

<< Home