Wat kan een vanvoor-in-de-dertiger, braafjes getrouwd met twee kinders, nu voor belangrijks te melden hebben, vraag je je misschien af.
Terecht, de kans is klein dat deze weblog het wereldnieuws zal halen. Als je op zoek bent naar scoops en nieuwtjes, moet ik je dan ook teleurstellen. Het enige dat ik hier te bieden heb is een venstertje, op mijn leven, gedachten enzovoort.

23 oktober 2005

Quel weekend

Al bij al een vrij rustig weekendje gehad, hoewel ik zeker m'n bezigheid had.
Vrijdagavond begonnen met de Yazata-party. Arab Funk is tof, maar niet te lang, bekend volk is tof, maar ze mogen wel wat langer blijven, de nachtbus is tof, maar dan moet ze wel komen, taxi's zijn tof, maar dan moeten ze wel komen opdagen, mensen die je een lift aanbieden zijn sympathiek, alleen jammer dat het vaak lijkt alsof ze je na de rit door de Waaslandtunnel liever naar ergens anders meenemen...
Kort gezegd heb ik er vrijdagnacht meer dan een uur over gedaan om thuis te geraken van aan de Red&Blue. Ik was daar vertrokken om tien over drie, en was ervan overtuigd dat de nachtbussen zoals vorige zomer nog steeds reden om half twee en half vier. Helaas Pindakaas. Ik was aan de halte aan de waaslandtunnel om iets voor half vier, er hing geen dienstregeling, dus ik ging wachten. Toen er om twintig voor vier nog steeds geen bus te zien was, werd ik het stilaan nogal beu, dus besloot ik een taxi te bellen. De meneer aan de andere kant van de lijn beloofde zijn best te doen om iemand te sturen.
Twintig minuten later, en intussen al helemaal bevroren, na al 3 lifts van ongure figuren te hebben afgewezen, besloot ik om terug te bellen. Een andere meneer aan de lijn, veel excuses "we sturen direct iemand, mevrouw, over vijf minuten is er een taxi." Finally. Toen ik thuis kwam was ik echt verkleumd, dus ben snel m'n bed in gekropen om het terug een beetje warm te krijgen.

Zaterdag stonden een aantal dingen op het programma: alle belangrijke files (zijnde mijn office-bestanden en 17 gig aan muziek) overzetten op de tweede harde schijf, de bootschijf formatteren, en alles terug installeren. Na wat geknoei met windows-product codes (komaan zeg, als ze die stomme sticker ín de kast hadden geplakt had'k hem gemakkelijker gevonden) en non-formatteerbaarheid van de schijf die je gebruikt (slimme ik had niet door dat de windowsinstaller dat als functie heeft ingebouwd :D) is het formatteren en reïnstalleren van windows vrij vlot gelopen. CD per CD alle programma's weer geïnstalleerd, en alle drivers opnieuw geïnstalleerd. En daar begon de miserie, ik kreeg de drivers voor het scherm niet aan de praat, een irritant geflikker tot gevolg. Ik verzeker u dat ge er barstende koppijn van krijgt. Zelfs na veel hulp van Ben, Kevin en Bart, lukte het niet. Hoe ik het uiteindelijk gedaan heb, ik heb geen idee, iets geknoeid in hardware installatie, en plots had ik wel het juiste scherm in het menu, hoera! Nog wat geknoei later kon ik eindelijk ook de frequentie aanpassen, oef!
Intussen was het echter wel al 22h, dus het bestanden overzetten was voor vandaag. Eindelijk is trouwens mijn afbeeldingen-folder opgeruimd en overzichtelijk, jeej!
Net wel ontdekt dat ik een aantal muziekfiles (die van bring it on dan nog!) in een andere map had staan, die dus nu onherroepelijk verloren is... Opnieuw zoeken dan maar!
Verder ook nog mijn kamer opgeruimd, het stof eens uit de pc geblazen, en mijn oncologie-boek genegeerd maar in plaats van gestudeerd twee afleveringen van dead like me bekeken, 't wordt echt steeds beter :)

Voor filosofische overpeinzingen is het te laat, hoewel ik er wel wat kan geven, eigenlijk. Ik sluit dan maar af met de mededeling dat ik vrijdag een erg aantrekkelijk marokkaans meisje heb gezien op de fuif!

6 Comments:

At 23:49, Blogger Endless Audacity said...

You get weird comments, you know that? :p

Quel weekend indeed, we hebben allebei een vermoeiende zaterdag gehad denk ik :)

Maar gelukkig waren er bij mij broodjes

 
At 09:05, Anonymous Anoniem said...

Well, babe, you just -had- to live on the boerenbuiten ey? ;)


Let me know how ya like OpenOffice.

 
At 08:14, Blogger Karolien said...

I know I get weird comments :)
en eyyyyyy! mijn ouders wilden hier komen wonen, als't aan mij lag woonden we nog steeds op't Zuid
pfuh!

 
At 15:55, Anonymous Anoniem said...

Enkel de hipste mensen (en de hipste katten niet te vergeten) wonen nog op't Zuid - ge zou compleet uit de toon vallen :p

 
At 17:39, Blogger Filliberke Randall said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 17:46, Blogger Filliberke Randall said...

"alleen jammer dat het vaak lijkt alsof ze je na de rit door de Waaslandtunnel liever naar ergens anders meenemen..."

eeeehrrrmm, lukket ni of wa?!?

uw bed is goed genoeg hoor ;)

 

Een reactie posten

<< Home