Wat kan een vanvoor-in-de-dertiger, braafjes getrouwd met twee kinders, nu voor belangrijks te melden hebben, vraag je je misschien af.
Terecht, de kans is klein dat deze weblog het wereldnieuws zal halen. Als je op zoek bent naar scoops en nieuwtjes, moet ik je dan ook teleurstellen. Het enige dat ik hier te bieden heb is een venstertje, op mijn leven, gedachten enzovoort.

18 april 2006

Zo gaat het altijd...

De paasvakantie! In tegenstelling tot het eerste semester werd het tweede op een zeer fijne manier in twee gesneden door twee weken verlof. Al een week na de semestervakantie (een schamele week tussen de partieels en het tweede semester)hunkerden we met z'n allen naar tijd en ruimte om even echt te bekomen, uit te slapen, ons te amuseren, en af en toe ook nog eens wat voor school te werken.

Maar zo gaat het dus altijd! Je neemt je telkens weer voor om veel te studeren, om de statistische verwerking van die 700 vragenlijsten te doen, maar voor je het weet is het zondagavond (nuja, dit jaar was het maandagavond) en besef je dat je geen boek hebt open gehad. Of toch, ik heb zeker 5 regels gelezen uit ons NKO-boek. Uiterst interessant, vandaar dat ik het zo lang heb volgehouden.
Het was in elk geval wél een plezant verlof. Een beetje te plezant misschien. Deze ochtend was ik weer mijn slaperige zelf in de les, en ik bedacht dat ik eigenlijk een maand vakantie nodig heb. Twee weken om me te amuseren, en dan nog eens twee weken om daarvan bij te slapen. Zo gaat het ook altijd.

Mijn uitstelgedrag is ook nog altijd z'n goeie ouwe zelf. Ik had al een maand geleden bij mijn huisarts moeten langsgaan om een papier over de stage op te pikken om het te tekenen en binnen te brengen op het secretariaat huisartsgeneeskunde, maar ben er nog niet "geraakt." Ik ben vanmiddag wel al aan de bel gaan hangen maar er was niemand in de praktijk. Morgen nog eens proberen!

Over morgen gesproken: dan komt er een hele klas kleutertjes op bezoek in het vaardigheidslabo! Nee, we worden niet plots omgevormd in kleuterjuffen, maar we mogen op hen oefenen hoe je een kindje kan onderzoeken. Dat gaat wat geven. Een aantal klasgenoten hebben volgens mij nog nooit een kleuter van dichtbij gezien, anderen hebben het vermogen om met kinderen om te gaan van de gemiddelde boze heks, en een flink deel van de kleuters is waarschijnlijk niet zo dol op dokters!
Ik heb er in elk geval wel zin in, kleuters zijn leuk! Behalve dan als je ze kost wat kost in hun bed moet krijgen, ze in hun testperiode zijn en niemand ooit eerder heeft laten merken dat zij niet de baas zijn.

'k Zou het bijna nog vergeten! Zaterdag was het mijn B-dayparty! Geen paniek, jullie zijn mijn verjaardag niet vergeten, en ik verjaar ook niet twee keer per jaar! Mijn broer en ik hebben gewoon de handen in elkaar geslagen, aangezien we beiden een "speciale leeftijd" bereiken binnenkort, of in mijn geval al bereikt hebben. Ik ben in december 21 geworden, en mijn broertje wordt al 30 in augustus. Het leek dus een goed idee om ergens in het midden een party te throwen, dan kon het allemaal wat grootser.

Les 1: verspreid al je flyers én nodig nog veel mensen uit per mail, als ze komen, komen ze, komen ze niet, dan heb je toch een poging gedaan. Zaterdagavond viel mijn frank dat ik nog heel veel mensen vergeten was, waarvoor mijn excuses!

Les 2: Ik ben populairder dan mijn broer! Hij had een pak meer mensen uitgenodigd, en toch was er veel meer volk dat voor mij kwam :) Zou dat nu ook betekenen dat je populariteit omgekeerd evenredig is met je leeftijd? Anders moet ik nu dringend nog wat vrienden maken, voor het te laat is!

Les 3: Leer inschatten hoeveel volk er gaat komen, zodat je niet met een ontzettend lege zaal komt te zitten. De zaal was iets te groot ja...

Les 4: Ik heb zo'n coole vrienden! Ik ben dus al maanden geleden verjaard, toch heb ik nog massa's superleuke cadeautjes gekregen! Het allercoolste: een speelgoeddokterskoffertje. Echt super! Ik en mijn klasgenoten hebben ons er al mee geamuseerd op het feestje, en misschien moet ik het morgen maar meenemen naar de kleutertjes :) Verder ook nog: DVD's, een houten sudokuspel, een indisch-achtig zakje, prinsessenkoekjes die heel erg lekker waren, een schildpadknuffelkussen en een pakketje bingokaarten om alvast te wennen aan mijn naderende hoge leeftijd. Ganz toll!

Ook nog gebeurd deze paasvakantie: het EV-funweekend waar mijn liefje jaloers werd toen mijn alter ego Roodkapje met Prinses Samantha trouwde, het Min19weekend dat eigenlijk een driedaagse was waar ik me het hele weekend geamuseerd heb in de keuken met Steppe, en met het opvrijen van Johan ;) en ongetwijfeld nog veel meer waar ik niet zo meteen kan opkomen.

So, das war es, viel spass und auf wiedersehen!

1 Comments:

At 09:13, Anonymous Anoniem said...

OH mijn God the B-party... I totally forgot me alles dat hier gaande is... I am so very sorry! I'll make it up ;)

 

Een reactie posten

<< Home