Wat kan een vanvoor-in-de-dertiger, braafjes getrouwd met twee kinders, nu voor belangrijks te melden hebben, vraag je je misschien af.
Terecht, de kans is klein dat deze weblog het wereldnieuws zal halen. Als je op zoek bent naar scoops en nieuwtjes, moet ik je dan ook teleurstellen. Het enige dat ik hier te bieden heb is een venstertje, op mijn leven, gedachten enzovoort.

27 september 2005

Een nieuwe liefde

Ken je dat? Dat je de kans krijgt om een nieuwe liefde uit te bouwen, maar er wel iets voor moet opofferen? Maar je bent geïntrigeerd door haar klank en uitstraling en sensualiteit... dus je gaat ervoor.

Nope, ik heb geen nieuwe vriendin, ik veronderstel dat het in dat geval over een ander soort opoffering zou moeten gaan, en dat soort opofferingen ben ik (nog) niet geneigd om te maken. Of ze moet wel héél sensueel zijn.
Wat ik wel heb gedaan is mijn gitaar nog eens van achter de kast gehaald. Ik heb ze nu bijna 2 jaar, en nog steeds kan ik er niet deftig op spelen, hoe zielig is dat?
Ik was al een tijdje aan't kijken of ik Gitaar spelen voor dummies zou kopen (want ja, ik ben een dummie) en uiteindelijk heb ik dat dan gisteren maar gedaan. Ik heb mijn lange nagels moeten opofferen (snik!), maar ik heb na een uurtje oefenen al een heel erg trage en heel erg verhakkelde versie van Kumbaya kunnen spelen. Een mens moet ergens beginnen, niet waar?
't Is in elk geval beter en leuker dan vorte oefeningetjes die op niets slaan, zoals bij mijn vorige poging.
Als ik het nu volhoud (elke dag een uurtje moet toch te doen zijn, nee?) dan speel ik tegen de zomer waarschijnlijk wel gitaar op kampvuurniveau :D Net op tijd!

En mijn nagels... Voor één keer was ik erin geslaagd om ze alle tien tegelijk te laten groeien, en dus niet 8 lange en 2 afgebroken nagels te hebben, maar echt 10 lange, dus wilde ik dat koesteren en french manicure laten doen etc... Maar mijn Spaanse vriendin dacht daar anders over... nagels kort! Nuja, over anderhalve week zouden ze er toch af moeten voor de vaardigheidstraining, so...

En nu ga ik iets doen waarbij mijn vingers niet te veel te lijden hebben, tv kijken ofzo, Spaanse vriendin heeft vingers van linkerhand pijn gedaan!

Jaja, eelt kweken, I know!


To foreign readers who don't speak Dutch: I'm sorry, but I won't write my blog-entries in English. Not that my English is very bad, but it's just not my native language, so I'm sticking to Dutch, sorry guys!

2 Comments:

At 20:32, Anonymous Anoniem said...

Kumbaya? My god, Karo! Probeer dan toch wat Nirvana ofzo, zeer makkelijk te spelen, en dan krijg je een lieve blik van mijnentwegen :-)

Als hulp, akkoorden voor Polly: E/G/D/C
en D/C/G/A#

Voila, now go play some decent music dammit! :)

 
At 13:14, Blogger Karolien said...

Voorlopig speel ik alleen nog maar A, D en E, dus Polly zal nog efkes moeten wachten :)

 

Een reactie posten

<< Home