Wat kan een vanvoor-in-de-dertiger, braafjes getrouwd met twee kinders, nu voor belangrijks te melden hebben, vraag je je misschien af.
Terecht, de kans is klein dat deze weblog het wereldnieuws zal halen. Als je op zoek bent naar scoops en nieuwtjes, moet ik je dan ook teleurstellen. Het enige dat ik hier te bieden heb is een venstertje, op mijn leven, gedachten enzovoort.

24 april 2006

Zeldzame diersoort

*Zucht*
Ik dacht dat ik het eindelijk onder de knie had, het werken met SPSS. De crosstabs waren gelukt, alle percentages berekend, en toen Stijn de vorige keer liet zien hoe je logistische regressie uitvoert, leek het allemaal wel te zullen lukken. Helaas pindakaas. Na een halve middag dingen uitproberen, zitten staren naar outputs, raadplegen van een gedownloade cursus SPSS zie ik nog steeds geen licht aan het einde van de tunnel. Nog veel minder licht zelfs.

Ik denk immers dat ik het bij de laatste poging juist gedaan heb, maar dan had ik als resultaat: geen enkele significante odds ratio voor de berekening die we moesten doen. Kortom; een prutsartikel zonder deftig resultaat. Can I scream??? Dat het Stijn zijn doctoraatsthesis is kan me daarbij niet zoveel schelen, hij heeft het onderzoek ontworpen en uitgevoerd, wij zijn enkel de statistiekslaafjes. Maar om dit artikel mee te kunnen schrijven heb ik veel minder tijd kunnen steken in ons eigen wetenschappelijk project, als dat artikel dan ook nog eens onpubliceerbaar blijkt omdat er geen resultaten zijn, ga ik echt gillen. GILLEN ZEG IK!!!!

Pffffffffff...

Wanneer u dus behoort tot de zeldzame diersoort die SPSS begrijpt én mij kan uitleggen, gelieve mij te mailen :)

2 Comments:

At 19:33, Anonymous Anoniem said...

ik snap er geen bal van,maar wens je heel veel succes!
en vooral : niet gillen,NIET gillen zeg ik je!
zwoen!

 
At 16:21, Anonymous Anoniem said...

Ik kon met SPSS werken. Ooit! Een crosstable maken zou nog wel lukken. Maar al die ratio's enzo, I don't think so. Wel een leuk programma hè :-p

 

Een reactie posten

<< Home