Wat kan een vanvoor-in-de-dertiger, braafjes getrouwd met twee kinders, nu voor belangrijks te melden hebben, vraag je je misschien af.
Terecht, de kans is klein dat deze weblog het wereldnieuws zal halen. Als je op zoek bent naar scoops en nieuwtjes, moet ik je dan ook teleurstellen. Het enige dat ik hier te bieden heb is een venstertje, op mijn leven, gedachten enzovoort.

13 januari 2007

Ontdekkingen

Het eerste examen zit er weeral op (en het ging goed, dankuwel!) dus tijd om mij nog eens creatief en schrijfsgewijze uit te leven voor die 2 man en een paardenkop die dit lezen :) (Siska, gij zijt dan maar de paardenkop van dienst ;))

Ontdekkingen dus: twee nieuwe revelaties in Vlaanderen muziekland, en intussen ook in mijn CD-collectie. De eerste solo-cd van Eva De Roovere, De Jager. Zeer fijne liedjes, zoals Laat me je lied zijn, en mijn persoonlijke favoriet Slenterblues. Mooie, heldere stem met leuke teksten en goeie arrangementen. Ik ben fan!
Een ander soort muziek komt dan weer van Mira, met haar debuutalbum In de daluren. Ik betrapte me er gisteren op dat ik al haar liedjes zat mee te lippen in de tram. De mensen rondom mij dachten waarschijnlijk dat ik gek was, maar dat zal dan ook niet de eerste keer geweest zijn. Engelke is mijn absolute favoriet, maar eigenlijk kunnen alle nummers mij wel bekoren. Mijn eerste idee over Engelke was dat't een leuke openingsdans zou zijn, okee, misschien is de eerste strofe met "ik ben een kreng van een wijf" er een beetje over, maar tot daar aan toe. En toen kwam de laatste strofe... "Mijn engelke, gij doet mij kotsen, ik sla u nog verrot [...]". Geen goed begin van een huwelijk me dunkt :)

Doet me trouwens denken aan foute keuzes voor openingsdansen. Hoeveel mensen zijn er niet getrouwd met I want you van Elvis Costello? Fantastisch nummer, dat zeker, maar zouden ze ook beseffen dat het gaat over een man die zijn ex maar niet kan vergeten?
Nog fout (in mijn ogen dan): het miljoenste koppel zijn dat z'n feest opent op Céline Dion of Brian Adams. Kan best zijn dat je je in Heaven waant, origineel ben je alvast niet.
Liefde is alles van Bart Peeters staat dan weer wél op mijn lijstje, al is het aan te raden om snel geshockeerde tantes en grootouders even aan de praat te houden tijdens de eerste strofes zodat ze de tekst niet te goed verstaan :)

Het wordt dus nog wel een tijdje zoeken en overwegen voor mijn lijst met "mogelijke openingsdansen" af is, maar'k heb nog wel ff tijd ook. Ben niet van plan om te trouwen voor ik afgestudeerd ben, en afstuderen lukt de eerste 2,5 jaar toch niet :)

Nog een aangename ontdekking: bij het googlen naar "konijnen krijgen korting" kwam ik via afbeeldingen terecht op de mine site, waar blijkbaar een link naar deze blog staat. Best sjiek :) Dankjewel mine!

Da's zowat alles dat ik te vertellen heb, al kan ik er nog aan toevoegen dat de volgende post waarschijnlijk over mijn goeie voornemens zal gaan. Spannend hè :P

Labels: , , , ,

3 Comments:

At 15:45, Anonymous Anoniem said...

Ohhhh Als je zo nog eens veel tijd hebt, kan je dan die van Eva De Roovere ook eens doorsturen met dat ding van vorige keer?? Lieverd?? ;-)

 
At 22:00, Blogger Siska said...

Goede voornemens? Ik kan niet wachten!

Uw paardenkop

 
At 19:46, Blogger Dr Tetrahydrocannabinol Pure Isomer Dronabinol said...

Mira haar cd is gewoon de max ;-) spijtig dat parasiet er niet opstaat want das men absolute favoriet

www.myspace.com/hanneloremuziek zij is ook de moeite waard :D

(vermits dit men eerste reactie is: leuke blog)

 

Een reactie posten

<< Home