Wat kan een vanvoor-in-de-dertiger, braafjes getrouwd met twee kinders, nu voor belangrijks te melden hebben, vraag je je misschien af.
Terecht, de kans is klein dat deze weblog het wereldnieuws zal halen. Als je op zoek bent naar scoops en nieuwtjes, moet ik je dan ook teleurstellen. Het enige dat ik hier te bieden heb is een venstertje, op mijn leven, gedachten enzovoort.

16 maart 2007

Wat een dag...

Het begon allemaal met onze eerste les gezondheidsrecht. Meneer de professor (die volgens mij nog een groter ego heeft dan Prof dr dr med D. S.) had blijkbaar een andere rooster dan wij en we moesten dus (met zijn 50) verhuizen naar een kleinere aula, alwaar er 10 mensen zaten, zeer logisch allemaal hè! Daarna vond hij ons blijkbaar heel erg dom omdat we niet wisten wat het verschil is tussen een wet en een decreet, terwijl de rechtenstudenten waarschijnlijk ook niet wisten wat hij bedoelde met "een nieuw soort stent uitproberen" of nog beter "primaire pulmonale hypertensie," maar dat vond hij blijkbaar niet erg, en hij deed overigens geen moeite om het uit te leggen.
Ach ja, het worden nog 6 lange weken van telkens 2u ergernis, dat hebben we al in de gaten... Ik zal alvast proberen om me in te houden vragen te stellen over de werking van geneesmiddelen die in rechtspraak vermeld worden. Overigens: over medische dingen staat er telkens een (heel) korte uitleg wat het begrip inhoudt, maar als wij ons afvragen waarom er in hemelsnaam grondwet bovenaan de pagina staat terwijl het volgens de titel een wet is, dan bekijkt hij ons alsof we ocharme maar een IQ van 25 hebben. Sukkel.

Kort gezegd: ik kwam uitermate geërgerd buiten en zag toen dat ik een gemiste oproep had van een onbekend nummer en ook eentje van mijn papa. Boodschap op de voice mail: ze willen de polis niet afsluiten bij de verzekering omdat ik een voorlopig rijbewijs heb. Ja hallo!? Hoe word ik dan verondersteld te leren rijden als ik niet eens een verzekering kan afsluiten? Waarom heb ik dan in hemelsnaam 1000 euro uitgegeven aan rijlessen als geen enkele verzekeraar mij wil verzekeren? Willen ze dan dat mensen frauderen? Kiekens!
Intussen heb ik een polis aangevraagd bij een makelaarskantoor en Nathalie die daar werkt is er intussen in geslaagd om voor minder dan 600 euro een verzekering af te sluiten voor mijn autootje op mijn papa zijn naam, maar met mezelf als hoofdbestuurder. Alstublieft! En dat terwijl hun eerste offerte zelfs 870 euro was, dankuwel Nathalie!

Ik was dus al slecht gezind en een klein zinnetje op de blog van mijn madam maakte me nogal kwaad, maar da's intussen ongeveer uitgeklaard.
Dat brengt me naadloos bij polyamorie. Kevin wijdde er al een blogpost aan, waarschijnlijk ook nadat hij de mevrouw in de Laatste Show gezien had. Tijdens haar hele betoog kon ik alleen maar denken "twee relaties? En dan twee volwaardige relaties, niet een lief en een side-fuck ofzoiets, maar echt, twee relaties? Djeez, ik heb al moeite genoeg met één relatie, laat staan dat ik er nog een tweede madam bij zou willen..." En dat wil niets zeggen over de kwaliteit of de satisfactie die ik haal uit die ene relatie, dat wil alleen maar zeggen dat een relatie niet zonder moeite onderhouden blijft, en dat ik niet zou weten waar ik de energie vandaan zou moeten halen om nog een tweede relatie te onderhouden.
En dan heb ik er nog niet eens bij stilgestaan wat dat geeft als het even wat minder gaat in (één van) beide relaties, volgens mij ben je dan een levende dode...

Tot zover deze lezing, het weekend komt eraan, en daar ga ik van genieten (en ook een beetje werken aan de inleiding voor mijn masterproef). Niet in het minst omdat ik deze avond definitief mijn engagement bij Enig Verschil ga afsluiten. Tschüss, bahnhof!

5 Comments:

At 18:04, Anonymous Anoniem said...

Wel, ik dacht net te zeggen dat je gerust "bij kan" op de verzekering van je ouders, maar dat is ondertussen al gelukt blijkbaar :-)

Over polyamorie: eigenlijk heb 'k er iets van gehoord op stubru, maar idd, 's avonds in De Laatste Show was er ook 'n stukje over.

Mij lijkt het bovenal zeer ingewikkeld: houden van 2 personen zo niet, da's eerder iets dat me overkomt, maar dat in de praktijk uitwerken lijkt me al 'n ander paar mouwen - al was het maar omdat het al niet zo simpel is om iedereen in zo'n weetikveelhoeveelhoeksrelatie op dezelfde lijn te krijgen.

 
At 20:04, Blogger Karolien said...

Over de verzekering: 't probleem was net dat mijn ouders helemaal geen autoverzekering hebben/hadden, aangezien mijn ma geen rijbewijs heeft en mijn pa een firmawagen heeft sinds een eeuw ofzo :)
En ik ga dus wel degene zijn die't meest met de gekochte auto rijdt, dus moet in elk geval wel verzekerd zijn :)

 
At 13:44, Anonymous Anoniem said...

In dat geval: wat dacht ge van 'n omnium? ;-)

 
At 12:52, Blogger Karolien said...

ik denk van een omnium vooral dat ik niet gek genoeg ben om een 10 jaar oude auto omnium te verzekeren :)

 
At 07:17, Anonymous Anoniem said...

Bedankt om eens op mijn blog te komen piepen :)
Toen ik even in die van jou las viel het me op dat het toch ne kleine wereld is: mijn madam werkt bij de Holebifederatie... Ok 't is mss wat vergezocht maar geef toe...
Soit, take care en wie weet eens tot schrijfs?

 

Een reactie posten

<< Home